Dag 10, Hoe hou ik alles droog? - Reisverslag uit Flavigny-sur-Moselle, Frankrijk van Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 10, Hoe hou ik alles droog? - Reisverslag uit Flavigny-sur-Moselle, Frankrijk van Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 10, Hoe hou ik alles droog?

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Marijke

13 Augustus 2014 | Frankrijk, Flavigny-sur-Moselle

Franse hotels zeggen wel dat ze internet hebben, maar dat is vaak zo zwak dat je de gang op moet om wat te ontvangen. En dan nog is het zo traag als dikke ....
Dat was mij al een paar keer gebeurd en zo ook gisterenavond, waar ik op de gang via mijn iPad heb zitten zoeken naar een winkel die misschien regenhoezen voor onze verouderde Ortlieb fietstassen zou hebben. Na twee keer Santiago, een keer Rome en een aantal keren lange tochten in diverse landen, zijn ze niet meer waterdicht. Er zou een Sport/fietsen winkel moeten zijn drie km buiten Toul, dus vanmorgen eerst op zoek naar die winkel. De regen van vandaag begon vroeg namelijk op het moment dat wij de fietsen bestegen. Dus in het hoosregen naar deze grote sportwinkel toe. De verkoper kwam echter niet verder dan het geven van een paar vuilniszakken. Daar moesten wij het maar mee doen. Toen het zoeken naar de juiste route. Paul Benjaminse, de schrijver van het routeboekje blinkt niet uit in duidelijkheid omtrent de juist route. Dus moest mijn TomTom op mijn iPhone ons weer uit de brand helpen. Eindelijk de route langs de Moezel gevonden hebbende waren wij weer totaal alleen op de wereld. Samen met de hoosregen dan. De route liep geheel langs de Moezel waarvan veel op jaagpaden en daar waar wij dachten een stadje gevonden te hebben met een café of en winkel troffen wij alleen een paar Nederlandse wandelaars aan op weg naar Rome, die ook graag iets wilde gebruiken. Maar alles was opnieuw gesloten. Intussen dropen wij weer van boven tot onder. Maar er is licht aan de horizon want 5 KM vanaf dat punt had ik een hotel besproken. Dus nog even doorzetten en dan kunnen wij opdrogen.
Dat bleek inderdaad het geval te zijn. Een hartstikke leuk hotel aan de oever van de Moezel met alles erop en eraan voor mooi weer, inclusief een buitenzwembad, maar daar hadden wij nu even geen behoefte aan.
Wij boekten gelijk voor twee nachten om hier ook een rustdag te houden na 10 dagen fietsen. Onze prachtige kamer met balkon keek uit op de Moezel maar met al die regen valt er niet zoveel te zien.
Alle tassen hadden wij weer helemaal uitgepakt en overal lagen plasjes water onderin. Gelukkig hadden wij al onze kleding in dubbel plastic verpakt, maar wij zijn dit helemaal zat. De tassen hebben een dag lang aan draadjes in de badkamer met verwarming te drogen gehangen. En onze kleren hebben wij weer eens helemaal uitgewassen en gedroogd.