Dag 11, Rustdag of werkdag? - Reisverslag uit Flavigny-sur-Moselle, Frankrijk van Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 11, Rustdag of werkdag? - Reisverslag uit Flavigny-sur-Moselle, Frankrijk van Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 11, Rustdag of werkdag?

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Marijke

14 Augustus 2014 | Frankrijk, Flavigny-sur-Moselle

Op deze rustdag moest er veel georganiseerd worden.
Ten eerste hebben wij besloten, om geïnspireerd door mede fietsers, voor onszelf en voor anderen toch maar weer een weblog bij te gaan houden. Dus al het voorgaande is vandaag opgestart en geschreven.
Ten tweede hebben wij gezocht naar een structurele oplossing voor de tassen omdat de weersverwachting nog niet zo positief is.
Ortlieb is in Frankrijk vrij onbekend en daarom had ik de Nederlandse importeur gebeld. Die was heel behulpzaam en heeft zelf gebeld met de Franse importeur. Maar in augustus is alles dicht in Frankrijk. Samen kwamen wij tot de oplossing om nieuwe tassen te bestellen bij een Nederlands bedrijf en die op te laten sturen naar een adres van een hotel waar wij nog gaan komen. Zo gezegd zo gedaan. Na wat telefoontjes met een paar Nederlandse leveranciers heb ik zes nieuwe waterdichte tassen besteld die volgende week in een chambre d'hote in Cluny afgeleverd worden. Dat is nog 397 km hier vandaan, dus dat moet normaal gesproken te doen zijn. De leertijd incl weekend is ongeveer 5 á 6 dagen. Wie weet lukt het.
Wie heeft er belangstelling voor onze oude tassen? Ik stuur ze namelijk terug naar Nederland.
Het kostte mij nog wel enige moeite om de eigenaar van de chambre d'hote in het Frans uit te leggen dat er een pakje bij hem bezorgd kan worden dat voor ons is. Ik weet niet of dat helemaal gelukt is.

• 15 Augustus 2014 - 19:06

Anne:

Wat een stunt weer van jullie.

• 15 Augustus 2014 - 19:13

Hans & Marjoeke:

Tjonge jonge, nog geen twee weken onderweg en doorlopend onder de douche gestaan. -:).
    wat een avonturen, wij kunnen ons heel goed voorstellen dat Marijke fan geworden is van haar e-bike! Zal jou wat moete kosten om haar als kopvrouw voor je te hebben -:0.

Wij hopen voor jullie dat het weer wat beter wordt gaande voort, maar ook weer niet te warm.
    Nog veel fietsgenoegen. Wij zullen jullie reis met belangstelling blijven volgen.

Warme groet

Marjoeke en Hans