Dag18, Zouden de tassen er zijn? - Reisverslag uit Cluny, Frankrijk van Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag18, Zouden de tassen er zijn? - Reisverslag uit Cluny, Frankrijk van Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag18, Zouden de tassen er zijn?

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Marijke

21 Augustus 2014 | Frankrijk, Cluny

Vandaag is het, het uur van de waarheid. Is het ons gelukt om de nieuwe fietstassen op tijd en op het goede adres te laten bezorgen als waar wij straks naar toe gaan?
Het is opnieuw maar een klein stukje fietsen vandaag ongeveer 40 km naar Cluny, over een vlak fietspad. Maar wij komen wel langs Taizé waar wij graag even willen kijken. Voor wie niet weet wat Taizé is, dat is een klein gehucht waar een hele grote commune is van duizenden jongeren die hier met name in de zomer naar toe komen om te bezinnen, discussiëren, bidden, veel zingen, gezellig samenzijn. ontmoeten, mediteren e.d. Het bestaat al heel lang en is gesticht door monniken in de tweede wereldoorlog om oorlog-slachtoffers te helpen. Jongeren uit heel Europa komen hier al vele jaren samen, soms met 10.000 tegelijk. Het ligt precies op onze route en er blijken ook nu weer een aantal duizenden vrolijke en hippe jongeren te zijn. (Zie foto's) na even rondgekeken te hebben en te sfeer geproefd te hebben fietsen wij weer verder. Ik vind het wel indrukwekkend dat zoiets al zoveel jaar bestaat en nog steeds zoveel jongeren aantrekt. Zie ook eventueel: ( http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Taiz%C3%A9gemeenschap )

Cluny is 10 km verder en blijkt een verrassend leuk oud stadje te zijn, met veel toeristen. Onze B&B is snel gevonden met de TomTom en wij kunnen er gelukkig al terecht ondanks het vroege uur. En.......de tassen blijken inderdaad aangekomen te zijn. Mooie tassen die weer tegen aardig wat water kunnen. (En toch hoop ik dat ze ook, aan de buitenkant droog blijven). Na de douche pakken wij je oude tassen uit en pas ik de nieuwe tassen op de fiets. Die passen goed. De oude tassen worden keurig ingepakt in de doos, er gaat nog wat overbodig goed bij. (o.a. de regenbroeken) En alles wordt dichtgeplakt en teruggestuurd naar Nederland. Het is nog wel even een klus om de grote doos op de fiets naar het postkantoor te krijgen, want dat is vrij ver weg. Maar met allerlei bandjes aan elkaar lukt het mijn om hem bij Marijke achterop te bevestigen.
Dwars door de drukke stad bereiken wij het postkantoor en sturen wij het pakket op.
Hèhè nu eindelijk om vijf uur onze eerste kop koffie van vandaag.
Nog wat hotelletjes bezocht want wij willen morgen misschien hier nog een dagje blijven. Afijn dat zien wij wel morgenochtend.
Voorlopig blijven onze kleren droog deze reis!

• 22 Augustus 2014 - 23:44

Marianne:

Taizé en Cluny. Wij hadden daar 2 maal mooie ervaringen. Leuk om er op deze manier weer aan herinnerd te worden. Hebben jullie nog de mooie paardenstallen gezien?
    Fijn dat het mooi weer geworden is!