Dag 23, Een dagje op de boerderij - Reisverslag uit Farnay, Frankrijk van Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 23, Een dagje op de boerderij - Reisverslag uit Farnay, Frankrijk van Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 23, Een dagje op de boerderij

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

26 Augustus 2014 | Frankrijk, Farnay

Ze hebben zo' n 100 koeien op stal bij onze Chambre d'Hotes in Farnay.
We ruiken het, ..........50 meter van onze slaapkamer vandaan.
Op de binnenplaats lopen er vijf kleine katjes om mij heen lopen, zijn er honderden vliegen en het is er rommelig en chaotisch. Enig om mee te maken!

Al 11 jaar wonen ze hier, de eigenaresse van de Chambre d'Hotes en haar man die samen met zijn 2 broers de boerderij runt.
De hele dag zijn ze in de weer om de hele grote balen hooi met tractoren binnen te halen,
Het uitzicht is wijds en prachtig, maar het land waar we op kijken is niet van hen. Ze hadden het graag willen kopen, maar de grond tussen Lyon en St. Etienne is heel duur en dat kunnen ze niet betalen, zegt de vriendelijke gastvrouw. Vandaar dat de koeien binnen staan,

Omdat het vanmorgen vroeg pijpen stelen regende, en de lucht boven de groene heuvels helemaal dichttrok, besluiten we om vandaag lekker in de lucht van de koeien te blijven en niet te gaan fietsen. We drinken eerst nog even uitgebreid koffie met de twee andere Hollandse gasten. Zij gaan vandaag op ons advies naar het mooie kasteeltje waar wij afgelopen zaterdag en zondag geweest zijn.
En wij gaan er gewoon weer iets leuks van maken Vandaag!

Paul rijdt met de gastvrouw mee naar het dorp vijf kilometer verder om daar van alles in te kopen voor ons zelf. We hebben geregeld dat we haar keuken mogen gebruiken om daar de lunch en het diner voor onszelf klaar te maken.
Zo gezegd zo gedaan.
Na drie weken weer even lekker zelf iets klaar maken,
Heerlijk.