Dag 29, Elk nadeel heeft zijn voordeel. - Reisverslag uit Saint-Hippolyte-du-Fort, Frankrijk van Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 29, Elk nadeel heeft zijn voordeel. - Reisverslag uit Saint-Hippolyte-du-Fort, Frankrijk van Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 29, Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Marijke

01 September 2014 | Frankrijk, Saint-Hippolyte-du-Fort

Na een heerlijk rustdag moet er weer gefietst worden op deze maandagochtend. De werkweek begint weer. Na een inning afscheid van onze Engelse gastvrouw en gastheer, gaan wij extra vroeg op pad vanwege de verwachte warmte vandaag. Er moet gelijk flink geklommen worden om weer op de route te komen. Het begint weer gelijk met een flinke heuvel van 10 % om op te warmen. Maar na de afdaling blijven wij lang in een rivierdal rijden. Eigenlijk is het de rest van de dag wel redelijk gemakkelijk. Wel veel kleine klimmetjes, maar deze zijn steeds maar een paar honderd meter lang en niet zo heel stijl. Wij fietsen vandaag weer in een hele mooie en rustige omgeving. Wij fietsen vandaag van de Rhône-Alpes, departement Ardèche, naar de Chevennen in de Languedoc-Roussillon. Volgens mij gaan wij nu naar de wat goedkopere wijnen. (Of praat ik nu onzin?)
Het is weer maandag dus vrijwel alles is weer geslotenvandaag, maar ergens in een dorpje waar wij doorheen fietsen is een klein groenteboertje open en scoren wij een heerlijke meloen. Die wordt zorgvuldig met een heel klein mesje door ons schoongemaakt en samen met wat yoghurt en en banaan als picknick ergens op een bankje verorberd. Heerlijk!!!
Later op de middag zien wij zowaar een restaurant open en stallen de fietsen. Er staan nog twee bepakte Nederlandse fietsen en wij schuiven aan bij deze mensen. Ongeveer leeftijdgenoten die ook op weg zijn naar Barcelona. Maar zij hebben al heel veel in Azië gefietst. O.a. Van China door Vietnam naar Thailand. En nog veel meer. Daar zijn wij nog maar kleine jongens bij. Leuk gebabbeld en ik denk dat wij ze nog wel eens tegen zullen komen.
Er staat vandaag 83 km op het programma dus wij moeten weer door. Ik heb een B&B gereserveerd vlak voorbij een stadje St. Hippolyte Du Fort. Om daar te komen moeten wij vanaf de hoofdweg nog 500 meter een hele stijle klim van 10 % en meer doen op een klein weggetje. Meer dood dan levend komen wij boven aan en worden op een hele koele manier ontvangen door de gastvrouw. Er wordt geen glaasje water of iets anders aangeboden. Wij kunnen er niet eten en het dichtstbijzijnde restaurant is 3 km daar vandaan, dus weer opnieuw dalen en later klimmen. Wij voelen daar niets voor en bellen ter plekke een hotel in de stad. Deze blijkt plaats te hebben. Dus binnen vijf minuten na onze aankomst zijn wij alweer vertrokken. Met een kater gevoel dat wel. Dit hebben wij nog niet meegemaakt. Maar wij gaan niet naar het hotel. Ik weet dat er drie km verder nog een B&B is met een hele goede beoordeling. Ik bel ze op en blijken een kamer beschikbaar te hebben. En de gastvrouw is bereid een pizza voor ons te bakken vanavond. Wij daar naar toe en wij worden allerhartelijkst ontvangen en zitten nu in een schitterende B&B, (zie foto's), met ontzettend aardige mensen, die ons helemaal in de watten leggen. Zo zie je elk nadeel heeft zijn voordeel.
Maar, al met al stond er vandaag wel weer 88 km op de teller en het totaal staat intussen op ongeveer 1530 km, met Barcelona nog lang niet in zicht! Ben benieuwd waar dat eindigt.

• 02 September 2014 - 09:03

Francis :

Dit ziet er uit als pure verwennerij , maar dat komt jullie toe kanjers . Gelukkig zitten jullie nu in het droge mooie deel van Frankrijk . Hoewel wij nu ook niet mogen klagen . Donderdag vertrek ik met Jaap je overbuurman en Jelle Blaubroek naar Bedoin , voor de kale berg . Maar dat ligt niet op je route . Anders kon je mee omhoog . Ha ha . Ik geniet van jullie verslagen , prachtigen indrukwekkend . Veel plezier ,

• 03 September 2014 - 10:43

Ans:

Hoi lieverds,
    Wat een geluk straalt er van jullie foto af. Ik heb nu pas al jullie verhalen gelezen. De school is weer begonnen en alle dagen aan het werk geweest voor de klas en voorbereiden. Ik voel me als een vis in het water in groep 3. Super leuk