Dag 30, Vive la France! - Reisverslag uit Pézenas, Frankrijk van Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 30, Vive la France! - Reisverslag uit Pézenas, Frankrijk van Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 30, Vive la France!

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Marijke

03 September 2014 | Frankrijk, Pézenas

Vandaag ben ik in een lyrische bui en wil ik ik alle feiten even achterwege laten en de schoonheid van Frankrijk beschrijven. Wij fietsen nu namelijk bijna vier weken door Frankrijk en ik wil toch even kwijt dat dit toch met stip een van de mooiste landen ter wereld is.
Ik mag wel stellen dat wij wat van de wereld gezien hebben qua landen, maar dat de afwisseling en het landschap van Frankrijk vrijwel nergens zo mooi te zien is. Wij zijn nu 23 km van de Middellandse zee dus van Noord naar Zuid hebben wij Frankrijk aardig doorkruist. Dit is ook niet de enige keer dat wij Frankrijk doorkruisen en telkens worden wij weer geïmponeerd door de afwisseling en schoonheid van dit land. Niet dat ik nou zo'n Francofiel ben want af en toe heb ik best wel kritiek op het land qua politieke standpunten e.d. maar qua schoonheid is het af en toe betoverend. Zoals ook weer vandaag toen wij door de Gorges de Hérault fietsten. Maar meer dan dat, de enorme afwisseling in landschappen is fascinerend hier in dit hele land. En niet te vergeten de ontzettend leuke en authentieke dorpjes en stadjes. (Zoals ook vandaag weer St. Guilhem le Désert).
Dit maakt o.a. dat dit nu al een zeer geslaagde tocht is. Wij zitten op de fiets en als wij om ons heen kijken en ook als wij weer een leuke B&B gescoord hebben zitten wij gewoon simpelweg ongelofelijk gelukkig te wezen met z'n tweeën. Het is heerlijk deze vrijheid dat wij met onze goede gezondheid op deze leeftijd dit nog zo goed kunnen doen. Wij weten vaak s'morgens niet waar wij s'avonds slapen. (Wij blijven de zwervers die wij altijd waren)
En helemaal dat Marijke met haar E-bike er zoveel lol in heeft. Wij zijn daar ook heel dankbaar voor. (Hoewel het vandaag wel erg heet werd en een beetje ver fietsen was, 83 km).
Maar ondertussen zitten wij nu op onze kamer heerlijk relaxed naar de prachtige muziek van Charles Aznavour te luisteren uit de zware Bose speakers die wij al de hele reis meeslepen.
En ....... Wij zijn nu in Pézenas, slechts 23 km van de Middellandse zee kust verwijderd en fietsen daar morgen op ons gemak naar toe en blijven daar twee dagen. Dat hebben wij toch maar mooi geflikt, vanuit Nederland naar de Middellandse zee gefietst!
Lekker pootje baden in de Mediterrané. Zal wel lekker druk zijn daar. En natuurlijk is dat niet het mooiste gedeelte van Frankrijk. Dat hebben wij achter ons gelaten.

• 03 September 2014 - 08:15

Riet :

Paul en Marijke,
    Ik krijg zowaar weer zin om naar Frankrijk te gaan na jouw lyrische ontboezemingen
    Ons gezin heeft in die streek menig voetstap liggen.

• 03 September 2014 - 12:42

Marianne:

Zojuist voorgenomen naar aanleiding van jullie verhaal volgend jaar in Frankrijk te gaan kamperen! Klinkt aanstekelijk.
    Ik geloof het niet dat jullie Bose boxen hebben meegenomen, zeker geen zware.
    Ik geloof wel dat jullie heel gelukkig zijn!
    Ga zo door!
    Liefs Marianne

• 03 September 2014 - 15:55

Anja:

Wat klinkt dat goed,bijna de Middellandse zee bereikt en zo"n prachtige tocht vol avontuur door het
    Franse land.
    Geniet van jullie "vrije dagen aan zee"en nog heel veel plezier saampjes!
    Liefs Fred en anja

• 03 September 2014 - 21:15

Marianne:

Rectificatie: Paul en Marijke hebben wèl Bose apparatuur bij zich. Bewijs geleverd!