Dag 3, De eerste regen - Reisverslag uit Tienen, België van Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 3, De eerste regen - Reisverslag uit Tienen, België van Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 3, De eerste regen

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Marijke

06 Augustus 2014 | België, Tienen

Na het ontbijt begon de lucht al enigszins donkerder te worden. Gelukkig zijn wij zo verstandig geweest om de volgende B&B in Tienen al te reserveren zodat wij daar geen zorgen meer over hebben. De eerste uren hielden wij het nog droog maar tijdens de koffie op een drukke markt in Diest begon het te regenen en daarna is het niet meer gestopt.
In Diest nog wel even vluchtig een mooi begijnhof bezocht en daarna vlug weer verder fietsen. De regen werd steeds heftiger en wij verlangden alle vier erg naar onze droge slaapplaats in Tienen. Vandaag was het een vrij saai landschap met lange routes over oude spoorlijnen.
Maar de ontvangst in de B&B maakte een hoop goed. Een schattig vrouwtje met een heel groot huis waar wij de fietsen in de soort winkelruimte beneden mochten zetten en vervolgens een heerlijk biertje kregen. Alleen waren alle restaurants in Tienen dicht vandaag omdat er dit weekend net een groot festival was geweest en zij nu moesten uitrusten/opruimen. Gelukkig was er nog een simpele pizzeria open waar wij ons met z'n vieren tegoed deden aan een lekkere pizza.