Dag 20, Een mooie dag met een vorstelijke einde - Reisverslag uit Villefranche-sur-Saône, Frankrijk van Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu Dag 20, Een mooie dag met een vorstelijke einde - Reisverslag uit Villefranche-sur-Saône, Frankrijk van Marijke Kuijeren - WaarBenJij.nu

Dag 20, Een mooie dag met een vorstelijke einde

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Marijke

24 Augustus 2014 | Frankrijk, Villefranche-sur-Saône

Al vroeg werd ik vanmorgen wakker omdat ik mij enigszins zorgen maakte over onze slaapplaats voor vanavond. Op zaterdagavond is bijna alles namelijk vol. Daarom zat ik al vroeg op onze iPad te puzzelen waar wij vannacht zouden kunnen slapen. De hoteleigenaar had een nieuwe Logis hotel aanbevolen maar dat bleek op een industrieterrein te zijn. Dus alleen bij hoge nood. Na enige tijd puzzelen kwam ik op een afstand van ongeveer 50 km een Chateau B&B tegen, maar die had alleen een éénpersoonskamer beschikbaar. Ik denk, ik ga toch maar eens bellen. Een alleraardigste eigenaar vertelde mij dat het een kamer met een groot tweepersoonsbed was. Dus direct maar geboekt voor twee nachten want wij wilden wel weer een rustdag.
Dus gingen wij weer vrolijk op pad. Direct na het dorp waar wij geslapen hadden mochten wij 5 km klimmen, dus dat was een lekker begin met een volle maag. Maar aangezien het nog steeds een prachtige omgeving is, in deze Beaujolais streek, is dat geen straf. Bovenop de berg, helmen weer op en dikken jassen aan want het was wat frisser geworden. En van het klimmen word je behoorlijk bezweet. Het is dan weer heerlijk zo'n lange afdaling. De rest van de tocht ging zonder noemenswaardige bijzonderheden, behalve dan dat wij toch weer een paar keer verkeerd reden, omdat Paul Benjaminse (de schrijver van de routegids) consequent weigert om duidelijk uitleg te geven. Maar dankzij onze TomTom kwamen wij toch steeds weer op het goede pad. Bij een eventuele volgende trip schaf ik toch maar een Garmin aan, ik ben overtuigd!
Ook kregen onze nieuwe tassen de eerste regen te verwerken. Ze zijn nu dus officieel gedoopt.
Een groot deel van de route ging over een onverhard jaagpad langs de Saône. Daar moesten wij wel goed uitkijken voor het losse grind. Het laatste stukje leidde de TomTom ons naar het Château de Tanay, iets ten zuiden van Villefranche. Onze Bed & Breakfast, waarvan een foto zelfs in ons routeboekje vermeld staat. Een toplocatie en een topontvangst met een kleine maar heerlijke kamer op de begane grond. (Lekker voor de bagage) Lekkere ligbedden buiten in de prachtig aangelegde tuin van zeker 3 voetbalvelden groot, inclusief een zwembad. In een woord TOP!
Wat ook leuk voor ons is, is dat de echtpaar dat de B&B bezit goed Engels spreekt en dat de communicatie met deze vriendelijke en hulpvaardige mensen daardoor een stuk gemakkelijker gaat.
Een klein nadeel, het dichtstbijzijnde restaurant is 4,6 km fietsen hiervandaan. Maar het is een vlakke weg dus dat is goed te doen. En het blijkt ook nog eens een heel goed restaurant te zijn. Heerlijk gegeten dus.
Het is frappant dat wij tijdens deze fietsvakantie hier in Frankrijk tot nu toe beter hebben gegeten dan al onze vakanties in Frankrijk hiervoor tezamen.
Na het eten in het pikkedonker terug gefietst, wat op zich een hachelijke onderneming is met al die Fransen die keihard rijden waarvan velen met een glaasje wijn op! Maar gelukkig hebben wij allebei goede verlichting op onze fietsen.
Helaas geen tijd en zin meer om een stukje te schrijven, daarom doe ik dat nu in de prachtige tuin in het zonnetje, na een uitgebreid ontbijt.
Vandaag op deze mooie zondag, blijven wij hier dus ik zal over vandaag ook geen stukje schrijven. Ook hiervoor las ik en rustdag in.
Maandagavond weten wij niet waar wij dan zijn en zal ik mij weer melden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 35197

Voorgaande reizen:

07 Maart 2016 - 29 April 2016

Marijke en Paul fietsen door Spanje

04 Augustus 2014 - 01 Oktober 2014

Marijke en Paul fietsen naar Spanje

Landen bezocht: